Навчити читати іноземною мовою – одне з
практичних завдань учителя в загальноосвітньому навчальному закладі. Відповідно
до стандарту учні повинні навчитися самостійно читати нескладні автентичні
тексти різного характеру і типу.
В умінні читати виділяю два основних
аспекти:
-
Технічний;
-
Змістовий / смисловий.
Під технікою навчання розумію навичку
швидко сприймати графічні образи слів і точно співвідносити їх з відповідними
звуковими образами, а також зі значеннями слів. Невід’ємним компонентом техніки
читання є швидкість виконання операцій зорового сприйняття та ідентифікації
графічних образів.
Переконана, що процес оволодіння технікою
читання у початковій ланці включає розв’язання таких завдань:
1.
Засвоєння літер іноземного алфавіту: зорове
сприйняття, розпізнання та ідентифікація літер, з одного боку, і написання її
варіантів – великої та малої, друкованої і рукописної.
2.
Оволодіння звуко-буквеними і буквено-звуковими
зв’язками (а не назвою букви, яка не допомагає, а лише створює певні труднощі
при читанні).
3.
Поступове засвоєння основних правил читання
голосних та приголосних літер, їх комбінацій.
1.
Гра з буквами
2.
Гра із словами
3.
Синтаксичні ігри
4.
Ігри з текстом
5.
Граматичні ігри
6.
Поетичні ігри
7.
Корекційні ігри
8.
Загадки, ребуси
Стратегії
ü Поверхневе читання(skimming). Це вміння читати для
розуміння суті, головної думки всього тексту, що передбачає запитання: Whatisthistext(asawhole)about?
ü Пошукове читання
(searchreading). Цю стратегію можна назвати керованим(спрямованим)
читанням. Учневі потрібно визначити місце знаходження (розташування) відомостей
за заздалегідь визначеними (поданими у завданні) темами або питаннями, знайти
інформацію, що дає відповіді на певні запитання.
ü Пошук певної інформації
(scanning). Це вибіркове читання для отримання конкретних цілей (коли
треба знайти певний номер телефону або часи прийому спеціаліста у довіднику
тощо).
ü Уважне читання (carefulreading). Особливістю
цієї стратегії є те, що читання не вибіркове, для читача важлива вся
інформація.
Поділ діяльності на
форми роботи:
1.
Індивідуальну (один учень відповідає – інші слухають)
2.
Індивідуально-масову (кожен учень отримує завдання і
самостійно розв’язує його)
3.
Роботу у парах
Роботу у групах
Комментариев нет:
Отправить комментарий