Навчання читанню іноземною мовою

Навчити читати іноземною мовою – одне з практичних завдань учителя в загальноосвітньому навчальному закладі. Відповідно до стандарту учні повинні навчитися самостійно читати нескладні автентичні тексти різного характеру і типу.
В умінні читати виділяю два основних аспекти:
-         Технічний;
-         Змістовий / смисловий.
Під технікою навчання розумію навичку швидко сприймати графічні образи слів і точно співвідносити їх з відповідними звуковими образами, а також зі значеннями слів. Невід’ємним компонентом техніки читання є швидкість виконання операцій зорового сприйняття та ідентифікації графічних образів.
Переконана, що процес оволодіння технікою читання у початковій ланці включає розв’язання таких завдань:
1.          Засвоєння літер іноземного алфавіту: зорове сприйняття, розпізнання та ідентифікація літер, з одного боку, і написання її варіантів – великої та малої, друкованої і рукописної.
2.          Оволодіння звуко-буквеними і буквено-звуковими зв’язками (а не назвою букви, яка не допомагає, а лише створює певні труднощі при читанні).
3.          Поступове засвоєння основних правил читання голосних та приголосних літер, їх комбінацій.
1.         Гра з буквами
2.         Гра із словами
3.         Синтаксичні ігри
4.         Ігри з текстом
5.         Граматичні ігри
6.         Поетичні ігри
7.         Корекційні ігри
8.         Загадки, ребуси
Стратегії
ü Поверхневе читання(skimming). Це вміння читати для розуміння суті, головної думки всього тексту, що передбачає запитання: Whatisthistext(asawhole)about?
ü Пошукове читання (searchreading). Цю стратегію можна назвати керованим(спрямованим) читанням. Учневі потрібно визначити місце знаходження (розташування) відомостей за заздалегідь визначеними (поданими у завданні) темами або питаннями, знайти інформацію, що дає відповіді на певні запитання.
ü Пошук певної інформації (scanning). Це вибіркове читання для отримання конкретних цілей (коли треба знайти певний номер телефону або часи прийому спеціаліста у довіднику тощо).
ü Уважне читання (carefulreading). Особливістю цієї стратегії є те, що читання не вибіркове, для читача важлива вся інформація.
Поділ діяльності на форми роботи:
1.         Індивідуальну (один учень відповідає – інші слухають)
2.         Індивідуально-масову (кожен учень отримує завдання і самостійно розв’язує його)
3.         Роботу у парах

    Роботу у групах

Комментариев нет:

Отправить комментарий